"Reading challenge"  

Posted by Inblanco in

Kolejna przeczytana książka w ramach wyzwania: "Panny z Wilka" Iwaszkiewicza

I trudno mi pisać o niej _samej_, bo wywołuje skojarzenia a to z "Czarodziejska Górą" Manna a to z "W poszukiwaniu straconego czasu"Prousta. Ten Marcel Proust chyba jest mi pisany: to już kolejna moja wzmianka o nim w przeciągu tak krótkiego czasu. Ciągle się gdzieś przewija a dzieła nie znam... czyżby wskazówka? Ale się boję... tyle słów o ciastku ???

"Panny z Wilka" podobały mi się ale i irytowały. Ale nim napiszę coś konkretniejszego, muszę się jeszcze pogryźć z myślami.

Czytam teraz "Portret damy" Henry Jamesa. Muszę przyznać, że początek zapowiada naprawdę wielką ucztę literacką. Lubię sposób w jaki autor charakteryzuje pojawiające się kolejne postaci. Każda z nich ma swój własny koloryt. Powieść ma rytm: frazy układają się w powolne i basowe uderzenia starego zegara. Czasami jest to biiim-booom a czasami tiki-tiki-tiki-tak :)

Mam też zamiar obejrzeć w niedługim czasie filmy, nakręcone na podstawie tych dwóch utworów. Na pierwszy ogień pójdzie dzieło Wajdy. Dopiero potem "Portret damy" Jane Campion. Ale już słucham muzyki do tego filmu. Kilar jest świetny.

This entry was posted on 3.1.08 at czwartek, stycznia 03, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 komentarze

Anonimowy  

"Ale się boję... tyle słów o ciastku ???"

po takim czyms moge tylko zadeklarowac plomienna milosc ;)

8 stycznia 2008 22:13

Ha!
Moje pierwsze, i na własność, _internetowe_ wyznanie miłości ;)

Pozdrawiam gorąco znad płomieni
:)

9 stycznia 2008 17:29

Prześlij komentarz