Z wizytą w bibliotece (1)  

Posted by Inblanco in

Obiecałam sobie, że w lipcu nie wypożyczę żadnej ksiązki. Będę czytała to, co mam na półkach w domu. No i prawie mi się udało, bo:

1. 20 czerwca oddałam książki i wróciłam grzecznie do domu, bez żadnej nowej zdobyczy.
2. Zaczęłam czytać własne książki.

Nie udało mi się, bo:

1. To wciąż lipiec!

Mimo to, akcję uważam za potrzebną i będę ją powtarzać. Kolejnym miesiącem bez biblioteki będzie ... październik? Zobaczymy.
Główną przyczyną, dla której się złamałam jest nowa powieść Leeny Lehtolainen pt. "Spirala śmierci". Wcześniej czytałam "Kobietę w śniegu" i bardzo mi się podobała. Fińska powieściopisarka tworzy zgrabne kryminały, w których bohaterką jest kobieta i to właśnie z jej perspektywy prowadzone jest śledztwo. Kobiecie w takim zawodzie nie jest łatwo, musi walczyć z uprzedzeniami i seksizmem a Lehtolainen to ciekawie pokazuje. Mogłabym też wspomnieć o Marininie, ale ona moim zdaniem tu nie pasuje. Jej Nastka jest, jak dla mnie, niesamowicie irytującą postacią. "Oj, jestem sobie taka Nastka, co to nie przykłada wagi do stroju i makijażu, nie uważam się za ładną i za każdym razem jestem bardzo zdziwiona, gdy się komuś podobam. A jak już się pomaluję, to mucha nie siada." Wrrr, irytuje mnie to . Ale czytam jej książki, bo ciekawi obraz współczesnej Rosji. Natomiast o tym, jaki wpływ ma płeć Nastki na stosunek szefów i współpracowników do niej, jest niewiele i jakby nieistotne. A szkoda.

Dziś przydźwigane:



  • Lisa See "Kwiat śniegu i sekretny wachlarz"
  • Leena Lehtolainen "Spirala śmierci"
  • Julia Glass "Trzy czerwce"
  • Daphne Du Maurier "Rebeka" - to dla siostry, bo ja to już znam, ale może znowu przeczytam ?
  • Amos Oz "Nagle w głebi lasu"

This entry was posted on 23.7.07 at poniedziałek, lipca 23, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 komentarze

Prześlij komentarz