Czwartkowy top  

Posted by Inblanco in

Gdybym miała się pokusić o stworzenie listy ulubionych powieści, powiedzmy klasycznych, to pewnie zaczynałaby się ona od ... tu powinnam wpisać tytuł, ale nie potrafię wybrać numero uno, bo w czymże gorszy jest Idiota od Mistrza i Małgorzaty?
Czyli, kolejność przypadkowa:

1. Czarodziejska góra - T. Mann
2. Mistrz i Małgorzata - M. Bułhakow
3. Na wschód od Edenu - J. Steinbeck (tegoż autora też "Grona gniewu")
4. Idiota - F. Dostojewski ("Zbrodnia i kara" - oczywiście też!)
5. Krystyna, córka Lavransa - S. Undset
6. Lalka - B. Prus
7. Cudzoziemka - M. Kuncewiczowa
8. Hrabia Monte Christo

W tej chwili tylko te tytuły przychodzą mi do głowy. Mało... Pamiętam, jak czytałam MiM: były wakacje, lato, gorąco a ja spędzałam je u babci na wsi (wtedy mieszkała w takim małym, ślicznym, drewnianym domku - to cecha charakterystyczna mojej babci, zmienia chałupki co jakiś czas, następny był dom murowany, potem znowu drewniany, znowu murowany i w końcu blokowisko;(( . Ten czas kojarzy mi się bardzo miło: otoczenie żywcem z wsi spokojnej, wsi wesołej a do tego odkrycie czytelnicze zapierające dech w piersiach. Miłe wspomnienie ...

* obraz: R. Brownell McGrew "Lady With Fan"

This entry was posted on 16.8.07 at czwartek, sierpnia 16, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 komentarze

Prześlij komentarz