Elitarna szkoła  

Posted by Inblanco in


Skończyłam "Dżentelmenów i graczy" Joanne Harris. Nie czytało mi się tego gładko, choć sama nie potrafię określić dlaczego. Historia skupia się na dwóch postaciach: wiekowym nauczycielu łaciny i hmm, chłopcu, który nie ma szans na zaistnienie w tym lepszym, jak mu się wydaje, świecie szkoły św. Oswalda. Walczy o to z całych sił, po drodze zapierając się swego ojca i własnego ja. Czy otrzymuje coś w zamian? Będą to jedynie krótkie chwile radości, nawet pozorna przyjaźń z Leonem nie przyniesie wyzwolenia. Zostaje więc zemsta. Przemyślana i bezwzględna.
Autorka, przyznaję, zwodziła mnie do samego końca. Nie zdradzę go tutaj. Polecam mimo wszystko.

This entry was posted on 1.10.07 at poniedziałek, października 01, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 komentarze

Właśnie mam ją na "półce oczekujacych". Ale zaskoczona jestem, że Ci się ciężko czytało, bo Harris ma z reguły lekkie pióro...

27 października 2007 22:43

Dla mnie było to pierwsze spotkanie z Harris i chyba spodziewałam się czegoś innego. W każdym bądź razie, w moim odczuciu, nie jest to książka napisana stylem potoczystym :) A w zasadzie po obejrzeniu ekranizacji "Czekolady" sądziłam, że właśnie takie to będzie.
W planach mam jeszcze "Pięć ćwiartek pomarańczy" oraz "Świat w ziarnku piasku". Zobaczymy...

28 października 2007 11:37

Prześlij komentarz